torsdag den 19. februar 2009

En teknologisk landevinding

I denne projektopgaveuge er nogle af børnene begyndt at udnytte de gratis blogs fra blogger.com. De benytter dem til at lægge deres logbøger og overvejelser omkring deres forskellige projekter ud. Det er jo i virkeligheden en rigtig god ting, da undertegnede kan følge med i hvad der sker og oven i købet kommentere på forløbet.
Det er endda muligt for mig at tegne et RSS-abo på deres blogs, så jeg hele tiden ved om der er sket noget nyt på den.
Man kan så måske problematisere den åbenlyse mangel på offline-tid. Jeg må erkende at det kan være lidt hårdt at skulle forholde sig til en masse problemformuleringer via sin Messenger eller RSS-feeds, når man egentlig bare er på nettet for at spille lidt 7-kabale og glo på Facebook.
Det er vel noget jeg med tiden for afbalanceret lidt mere, efterhånden som jeg bliver lidt mere erfaren med netop dette aspekt af projektopgavens natur.
Nå, jeg må hellere komme tilbage til min 7-kabale mens der er ro..... ;-)
Klaus

Ingen kommentarer: