fredag den 7. marts 2008

6/3 Dagen der gik..... I Sesimbra

Denne dag startede som alle andre dage på vandrehjemmet. Vi stod alle op og spiste morgenmad mellem 8 og 10. Da alle var færdige og klar til at gå, tog vi af sted. Igen ca. 30 minutter for sent. Som portugiserne er vi Søløver ”født et kvarter for sent” ☺

Igen i dag tog vi bussen ud til Cacilhas, men denne gang skulle vi ikke med færgen. Vi skulle ikke en gang til Lissabon. I stedet tog vi en bus den anden vej – til den lille fiske- og ferieby Sesimbra.

Vi havde alle sørget for at tage masser af tøj på, da vi regnede med, det ville blive lige så køligt som i går (kun 16 grader!). Det var nok en fejl. Da der ingen vind var, og skyerne i dag holdt sig væk, sneg termometeret sig helt op på 27 grader!

Lone havde fortalt os, at vi skulle se på museer, men stranden og varmen lokkede så meget, at vi endte med at ligge på stranden i stedet. Drengene ”sloges” og pigerne soppede eller tog billeder.
Så mens pigerne tog sol og drengene var på opdagelse, fik Lone og Bo et lille hvil på stranden (hvilket de selv synes var yderst velfortjent ☺ ) Peter lavede ”strand Kung Fu” og flere af de andre forsøgte at deltage, men fik det dog mere til at ligne technodans end Kung Fu.

Senere, da vi var blevet sultne nok, gik vi op til byen for at finde mad. Det tog vores ”madhold” (Amanda, Anita og Eva) lidt tid, men til sidst fandt vi en hyggelig café, hvor de oven i købet talte engelsk! Mens vi sad der var andre i gang med at bruge ALT for mange penge. På det sted, de havde valgt, var der nemlig ingen der talte engelsk, så de misforstod helt hinanden og gruppen endte med at måtte betale € 30,- i stedet for de € 15 vi har til mad hver dag.

Derefter havde vi godt en time, inden vi skulle mødes med de andre. Vi gik lidt rundt og fandt en arkade. I En dyrehandel så vi en hundehvalp I ET BUR! Der endda var for lille! Det var SÅ synd! Den peb og pressede sig mod ruden for at komme ud.

På turen hjem sad nogle og spillede kort, og andre tog billeder. De, der sad bagerst i bussen traf en mand, der havde gået på cirkusskolen Chapito. Her var han blevet uddannet klovn, og mødet med ham gør det endnu mere spændende når vi selv skal ud og besøge stedet.

Det sidste stykke af turen, fra Cacilhas til vandrehjemmet, var der nogle der valgte at gå. Mange af os tog dog en taxa (for egen regning). Lone og Bo havde nemlig regnet ud, at det var billigere at tage taxa end bussen – mærkeligt!
Anna, Anita, Luna og Amanda fik en chauffør der undgik trafikken ved at køre på alle mulige og umulige sideveje. Vi var dog alligevel hurtigt fremme – og betalte lige under € 5,- for turen (En bustur koster € 7,20)

Denne dag endte også som de andre dage, med aftensmad, pool og hygge på værelserne.

Med venlig hilsen
Værelse 103, Amanda og Eva.